tisdag 17 september 2013

Höstpyssel

För ungefär ett år sedan hade vi kursträff i Söderköping. På en blomsterbutik där i stan såg jag ett så vackert hjärta att hänga på dörren, bundet av ljungblommor. Jag tänkte då; till nästa höst ska jag försöka göra ett sådant till vår ytterdörr!
Idag när jag cyklade hem från jobbet kom jag att tänka på det där  hjärtat och hade det inte vräkt ner regn, hade jag genast tagit en skogspromenad och samlat material.
Istället gick jag ner i källaren och tog mig an en trasmatta som behövde bandkantas. Jag vävde den i jeanstyg och har använt den så mycket att ena kanten blivit helt nött.  Jag klippte breda remsor av gamla slitna jeans och lyckades med min gamla trotjänare till symaskin få dit dessa på mattan! 
Den blev som nästan som ny!

Regnet fortsatte att smattra på även efter middagen, så jag fick nöja mig med att leta höstkransar på nätet! Och oj vad mycket fint och kreativt det finns som människor skapat!
Nu hoppas jag på uppehållsväder snart, så att jag också kan få göra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar