torsdag 12 september 2013

Lysa upp världen

Jag läser just nu en bok som heter "Kraften" av Rhonda Byrne. Det är lite halvflummigt, och går i korthet ut på att Kärleken är livets starka och positiva kraft, den kan skapa allt det goda och förändra allt som är negativt i alla människors liv. Kärlekskänslorna skapar den magnetism som gör att det vi önskar dras till oss. Allt det vi "sänder ut" får vi tillbaka. Både det negativa och det positiva.
När jag vaknade i morse med halsen svidande som eld, huvudet tungt och näsan täppt var det inte helt lätt att känna kärlek och tänka positivt, men jag försökte. Gosade med vovven, njöt av min frukost, beslöt mig för att städa och handla som vanligt innan jobbet och så fick jag oväntat morgonbesök av sonen som kom förbi på kaffe innan jobbet.
Efter jobbet hade jag inte lyckats  "tänka bort" min förkylning men jag åkte hem och stoppade i mig ett par alvedon. Sen hade jag sällskap av Winnerbäck i köket vilket gav mig en väldig energi att baka glutenfritt bröd, småfranska, chokladtårta, stor äppelkaka till jobbets fredagsfika, göra musli samt koka äpplen och göra mos av två stora kassar äpplen som jag fick i söndags.
Nu har jag stjälpt i mig en stor kopp roiboste med honung och suttit och stickat för att varva ner, så nu är det dags att ta med sig förkylningen till sängen och förhoppningsvis sova bort den.

Som det står i boken;
"Varje gång du väljer det positiva och varje gång du väljer att må bra, så ger du kärlek och med den lyser du upp världen"!

Återstår att se om jag kan lysa upp världen i morgon.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar