onsdag 4 september 2013

Göra - abstinens!

Jag har "göra-abstinens"!! Långa dagar på jobbet just nu innebär lite tid hemma och huvudet är sprängfyllt av roliga projekt som jag vill göra, men när ska jag få tiden?? Jag borde ju fått tid över, eftersom jag inte kan träna som jag gjorde tidigare, det blir sporadiskt att jag går på "lätta" pass när ryggen tillåter.
Läste i morse på Torkild Skölds sida följande;
"Du får 30 000 dagar i livet, om du har tur. Sedan är du död. Borta. Nedgrävd. Och du sitter i soffan och flippar med fjärrkontrollen varje kväll utan att hitta något du verkligen vill se. Allvarligt talat, vad är det med dig egentligen?
Den genomsnittliga människan tillbringar fjorton år av sitt liv sittande i en soffa."

Ganska dyster läsning, om ni frågar mig.
Jag brukar vilja hinna göra något litet praktiskt varje dag, men idag blev det ynka fyra-fem varv på en hällapp på en socka. Istället dumstirrade jag på en tv-deckare.
Se, där var nästan en hel timme i soffan.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar