onsdag 11 september 2013

Bailine och skolinspektion

Jag satte upp som mål att vara mer impulsiv. Inte alltid vända och vrida på allt eller tänka på för- och nackdelar, med saker jag vill göra. Våga testa nya saker.

Alldeles nyss var jag väldigt spontan och just nu sitter jag och funderar på vad jag gett mig in på!!
Och allt har att göra med hatobjektet jag nämnt här, både i förrgår och igår. Mina nya love handles!

Jag har just köpt 10 ggr på s k Bailines-behandling. Det låg i min inkorg i e-posten som ett "Let´s Deal-erbjudande". 74 % rabatt just nu. Om jag inte kan träna på vanligt sätt så kanske detta kan hjälpa till. Fast jag tycker egentligen att det låter helt galet. Jag kommer att ligga på en bädd och få elektroder fästa vid de ställen jag vill bearbeta, sedan muskelstimulerar dessa under en halvtimme, liknande som vid vanlig fysisk träning.

Jag var i alla fall impulsiv! Får väl återkomma med resultaten här på sidan, när "träningen" är igång!

Idag har jag haft besök av skolverksinspektörer på en av mina lektioner!  Eller snarare kanske max 10 minuter av en lektion! Dom gick runt och tittade och pratade lite med eleverna och med mig. Hon tyckte att jag hade "världens roligaste jobb".  Har jag det??
Dom besöker vår skola två dagar och sedan kommer "domen". Vår rektor jämförde med bilbesiktningen; "dom talar bara om bristerna som måste åtgärdas, man får aldrig veta vad som är bra". Det är säkert lite svettigt för skolledningen med ett sådant här besök. Och det stod vackra fruktskålar i personalrummet igår och idag, det brukar det inte göra i vanliga fall. Men det var väl trevligt att man fick ett gratis äpple till eftermiddagskaffet!
Och vi ska väl hoppas att det  inte går så långt att skolan blir stängd?!! Fast å andra sidan öppnas den kanske i så fall efter ett par dagar......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar