söndag 29 september 2013

Lyckad helg!

Jag känner mig extremt nöjd med den här helgen!!
Vi har fått så väldigt mycket gjort och dessutom haft trevligheter för oss. Tacksamhet är bara förnamnet!!
- Altan och trädgård är rustad för vintern. Jag har tvättat alla sittdynor och filtar, gjort rent grillen och alla möbler är avtorkade och undanställda med presenning över!
- Rabatterna är rensade och växter nedklippta. Jag har planterat tulpan- och kirgislökar och runt klematisen har jag grävt ned benmjöl.
- Komposten är utgrävd.
- I går var vi i skogen och plockade lingon och jag satte lingonsnaps.
- Samtidigt letade jag ljung till en krans, men insåg snabbt att det var försent, så det fick bli en mosskrans istället, inspirerad av lingonplockningen...
- Min födelsedagspresent i form av middagsbjudningen hos sonen igår var så fantastisk!!
- Idag har jag bytt alla sängkläder, vädrat täcken och bäddat rent med vintertäcken.
- Jag hann ringa både moster och svägerska.
- Flickorna och jag har varit på kafferep/födelsedagsbjudning på eftermiddagen och haft så trevligt.
- Jag har testat surdegen med superbra resultat. Bakade limpor på rågmjöl med valnötter och äpplen i degen. Smakade ljuvligt!
- Son och gravid flickvän (oj vad det börjar synas!!) var här på höstmiddag som fick avsluta den här lyckade helgen.
Enda lilla "smolket i bägaren" är väl att diskmaskinen pajade igen. Nu blir det nog en reparatör i alla fall!!  Men det är för all del en värdslig detalj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar