måndag 16 september 2013

Hösten är här(lig)!

Blåst så det ven i luften, regn som piskade, himlen mörkgrå och löv som singlade i luften.
Så plötsligt var hösten här.
Trots en rejäl regncape blev jag ordentligt blöt om underben och skor när jag cyklade till jobbet.
Samma visa när jag cyklade hem.
Jag var låg på jobbet, några tråkiga elever med dålig attityd,  mail med merjobb och en seg lunch med bara jobbprat gjorde inte saken bättre.
Dock hade maken haft en riktigt helvetisk dag med bara strul. Autoklaven lade av liksom alla datorer och när det var fikadags gick t om kaffebryggaren sönder. Disken hade hopat sig hela dagen, inga fakturor kunde lämnas ut, inga röntgenbilder tas och inte ens kaffe kunde dom dricka.
Så han hade verkligen haft en riktig skitdag.
Vi fick lov att ta varsitt glas rödvin till middagen-jag lagade grekiska köttfärsbiffar med kokt dinkel och tzatziki. Med tända stearinljus och lite trevligt småprat runt middagsbordet kändes livet genast lite lättare.
Och det kan väl knappast bli annat än bättre nu?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar