söndag 8 september 2013

Tänk på vilodagen så att du helgar den.....

Tio guds bud - dom sitter. Liksom Fader Vår. Kanske borde jag rösta i kyrkovalet nästa söndag?!

Inte har jag varit på någon gudstjänst, men nog har jag helgat vilodagen !!
Jag har haft en skön söndag!
Vi började med frukost ute i trädgården. Båda flickorna skulle iväg och jobba. Medan dom gjorde sig i ordning,  satte sig maken i solstolen och plöjde igenom gamla resetidningar och jag satte mig och stickade vidare på hundtröjan.
När flickorna gett sig av fixade jag en kaffekorg och lurade med mig maken på en cykeltur. Vi tog badkläder med och vid Vårdsätra fick vi en skön stund med bad, kaffe, bullar och sol-lapande!
Det är fantastiskt att kunna njuta sommar så här in i September!!

Vid halvfyra-tiden var vi hemma i Flogsta igen. Då fick vi besök av äldste son med flickvän, hund och flickväns mamma. Dom skulle åka och titta på radhus och jag fick följa med. Ett i Norby och ett i Rickomberga. Det är roligt att titta på bostäder.
Undrar om jag fick med den sedan jag var liten-liten!?  Jag minns hur mamma ofta tog mig med och gick och tittade på olika lägenheter-trots att vi inte skulle flytta. Hon tyckte det var så skoj att se olika planlösningar.
Jag fick "dåliga vibbar" i Rickombergahuset. Kände direkt att det var i detta hus som mordet måste skett!! ( Runt jul i fjol skedde ett mord i det här området, som jag tror fortfarande inte är uppklarat.) Husets planlösning, trädgård och läge var bra-men jag fick en konstig känsla. Sonen hade googlat när han kom hem, och mycket riktigt! Det var här som mordet skedde! Inte vill man väl bo i ett sådant hus??!!
Andra son med flickvän hade varit och tittat i omgivningarna av sin nyinköpta lägenhet i Sommaro och var här hos oss när jag kom hem. Dom stannade kvar på middag och det blev ett trevligt avslut på den här dagen. Extra, extra spännande eftersom mitt första barnbarn gjort sig tillkänna och börjat sparka sin mamma i magen!! Yes-jag ska bli farmor. Har vetat det ganska länge, men inte velat skvallra. Nu börjar det dock bli ganska påtagligt, och inget som går att hemlighålla, eftersom magen växer!
Det är mycket nu........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar