tisdag 24 september 2013

Barnteckningar

Det är något visst med barnteckningar!
På vinden har jag högvis sparat som alla fyra barnen tecknat eller målat när dom var små.
Det var visserligen en mapp med teckningar, som yngsta dottern gjort, som blev söndertuggad till småbitar, en vinter när vi hade möss på vinden! Det finns ändå tillräckligt att kunna tapetsera flera rum med!!
Tre bilder på djur som dotter Karin gjorde i 4-6-årsåldern har jag gjort som tryck på tyg.

                                    Den tjockskalliga fågeln som representerar frihet!
                                             Lyckliga kaninen som representerar glädje!
                          Och så den ängsliga grodan, som representerar all världens oro!

Jag kan inte se mig mätt på dessa små figurer.
Till viss del kan det kanske bero på att jag är mamma, men visst är dom härliga!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar