torsdag 5 september 2013

Produktiv kväll!

Idag bestämde jag mig för att ta mig tid vid symaskinen efter jobbet!
Det var lättare idag, eftersom jag var hemma redan klockan halvfem. Jag hann både sätta på en tvättmaskin, baka en äppelkaka och sy in ett par byxor till yngsta dotterns pojkvän innan jag testade ett mönster på en liten kombinerad nyckelhållare/myntbörs. Smart för bilnyckel och parkeringspengar, tänkte jag. Beskrivningen var verkligen komplicerat skriven, så ska den fungera för skolbruk, måste den skrivas om. Förenklas och förtydligas med skisser.
Sådant hann jag göra mycket mer förr, nu är det så mycket annan hantering i skolan, som äter tid från det egna ämnet.
Men den här ska jag försöka få tid till att "fixa till" för skolbruk.

När jag tar mig tid till att göra sådant jag tycker om så föder det mer energi i mig.
Klockan är sent men jag är fortfarande pigg!!

Och imorgon är det fredag!! Tjoho!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar