tisdag 28 maj 2013

Näsan är röd som ett stoppljus!

Efter att ha tillbringat eftermiddagen i längdhoppsgropen med kratta, måttband och protokoll i gassande sol lyser näsan illröd! För 3-4 år sedan när vi paddlade kajak och solen gassade starkt och jag inte smörjt in mej tillräckligt med solskyddskräm fick min näsa nästan brännskador, och numera, så fort jag blir lite varm eller om solen bränner så uppstår samma fenomen; illröd näsa! Inte så vackert precis. Ändå använder jag faktor 30-50 numera.
Ja, ja-det är något jag överlever!
På förmiddagen fick jag träffa mina nya sjuor, närmare bestämt 28 stycken. Dom verkade trevliga, väldigt försiktiga och lite blyga så här första dagen. Och väldigt små!  Tänk vad mycket som händer under de här tre högstadieåren. Mina nior är verkligen redo för gymnasiet nu, dom kom också blyga, försiktiga och förväntansfulla  till Eriksbergsskolan för tre år sedan.  Det kan man inte beskylla dom för längre. Dom har mognat och tar för sig, precis som det ska vara!
Jag hann åka och veckohandla innan middagen, och därefter åkte jag till trädgården för att köpa lite plantor innan jag for vidare för ett energigivande gympapass.
Kvällen avslutades med ett långt, givande samtal med son Johan.
Nu är jag en dag närmare fredag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar