fredag 31 maj 2013

Gruvade mig i onödan!

I måndags tänkte (och skrev jag); inte utan att jag längtar till fredag...
Nu är det snart slut på fredagen. Oj, oj vad intensivt det varit och så snabbt det gått!! Igår hann jag inte ens med att skriva i min blogg.
När det är mycket att göra sover jag alltid dåligt. Det är så många tankar som snurrar i huvudet. Igår t ex vaknade jag kl 4 och kunde inte somna om. Gick som vanligt upp och stavgick kl 6 och före kl 8  var jag på arbetet. Där gick det i ett till halvfem när jag skyndade mig hem för att laga mat och byta om så att jag skulle hinna till Östgöta nation till kl 18. En lärare till slöt upp, så vi var två stycken som passade på våra elever.
Mingel, trerätters middag och dans. Uppklädda i mörka kostymer såg pojkarna ut som små farbröder och flickorna i sina kreationer och make up som små prinsessor. Det hände ett och annat, (något annat kan man inte förvänta sig med 87 stycken femtonåringar på fest)  men i det stora hela flöt kvällen på bra och jag fick
t om vara på dansgolvet en vända.
Cyklade hem i den ljumma majkvällen (och mötte bl a en student utklädd till jättebläckfisk, vinglandes  nerför slottsbacken...) och stupade i säng vid kl 01 för att vakna kl 5! Vid halvsex tog jag papper och penna och skrev göralistor och halvsju cyklade jag genom stan till morgonyogapasset.
Det var meningen att alla betyg skulle sättas idag. 135 betyg ska jag sätta, det  finns lärare som har betydligt fler. Dilemmat var att jag måste jaga elever som fortfarande ligger efter med inlämningar, elever som måste komma upp och göra klart och skriva utvärderingar. Jag satt kvar efter sista lektionen och fyllde i betygen men kan inte definitivmarkera dom förrän måndag. Då väntar jag in arbeten från åtta stycken elever, och så har jag några elever som jag måste grunna lite extra på innan jag avgör vilket betyg som är rätt. Så mitt mål att bli helt färdig idag sprack. Jag hade bokat massage till 17.30 för att "fira" betygssättningen, men nu fick jag se det som en andhämtning istället.
Det var såååå skönt och gav mig lite ny energi, lagom till att åka hem och fixa middagsmat.
Att gruva sig för den här veckan var egentligen rätt onödigt, den gick så fort att jag knappt hann blinka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar