torsdag 16 maj 2013

Lerinpackad

Nej det är ingen död StarTrek-stjärna som syns på bilden.
Det är jag!
Först inlindad i varma, lerindränkta lindor över hela kroppen. Nästan som en mumie. Därefter påklädd en silverfärgad galondräkt och tillslut en filt över alltihop. Så låg jag i en timmes tid och nästan kokade.
Man kan ju undra varför-men det är en led i mitt detoxande. Fick nys om den här behandlingen på en klinik här i Uppsala och tänkte att det väl kunde vara värt att testa. Det var ingen vidare skön behandling, lindorna satt otroligt stramt runt kroppen, det var tungt att andas. Men jag är en mästare på att slappna av, så jag sussade gott under tiden leran fick verka på kroppen. 
Det är "bentonitlera", samma lera som finns som en av beståndsdelarna i detoxpulvret jag blandar med vatten och dricker två gånger om dagen.
 Nu bör jag inte göra ansträngade aktiviteter som gör mig svettig på tre dagar, för bäst effekt får man  om leran finns kvar i porerna och får fortsätta verka. Alltså inte heller någon varm dusch förrän söndag!
Undrar vad omgivningen tycker om det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar