fredag 24 maj 2013

Livskraft

I morse på yogapasset pratade vår ledare om Prana, dvs livskraften eller livsenergin som flödar genom kroppen och som vi kan stärka genom vår andning.  Vi gjorde flera andningsövningar och många solhälsningar. Och det kändes verkligen som jag blev stärkt. Först och främst är det så otroligt skönt att yoga på morgonen. Väcka kroppen på ett snällt och mjukt sätt. Töja och tänja, vrida och vända. Det är skönt att fokusera. Som vår ledare sa; -Om tanken är på väg någon annanstans än här och nu så led den snällt tillbaka till andningen. Låt tanken följa med andetagets väg genom kroppen.
Jag känner mig harmonisk efter ett yogapass på ett annat sätt än känslan efter ett vanligt spinning- eller gympapass. Så jag har haft en otrolig energi hela dagen och fått massor av saker gjorda. Trots att klockan börjar närma sig midnatt är jag inte trött utan har energi kvar. Men jag ska avsluta dagen med att göra en checklista över vad jag behöver hinna med att göra imorgon, och sen blir det nog ändå inte så dumt att krypa i säng.
Maken gick och la sig tidigt, han ska upp redan kl 05 imorgon för att bila till Örebro och delta i en golftävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar