onsdag 1 maj 2013

Vilken härlig dag-man blir härligt gla` (nån som kommer ihåg den schlagern)

Vilken underbar dag!
 Solen sken, fåglarna kvittrade; maken kvittrade! Idag skulle det bli golfpremiär! Redan kl 08.00 for han iväg. Själv tog jag stavarna och gick en timme innan frukost.
En frukost som jag kunde inta utomhus tack vare det underbara vädret! Fick sällskap efter ett tag av yngsta dottern och pojkvännen som kom upp vid halvtio och satte sig på trappen med varsin jos och macka.
Jag fortsatte till solstolen och låg och gottade mig till halvtolv när jag gick in och bytte om för ett spinningpass. Eftermiddagen fortsatte jag i solen med en bok och en kopp kaffe, det gäller att passa på när vädret är på rätt humör! När maken tillslut kom hem från golfbanan lurade jag med mig honom på bio. Har länge tänkt att se den danska filmen "Jakten" och idag blev det!
Vilken film! Danskarna dom kan verkligen! Och Mads Mikkelsen, vilken skådespelare! Liksom många andra i denna film, den var oerhört stark. Oerhört gripande. Oerhört hemsk. You name it! Jag säger bara; GÅ OCH SE DEN!!!!!!
Nu har vi avslutat kvällen -som kändes söndagkväll- med kycklingpasta och rödvin.
Har tänkt att börja stavgå varje morgon nu i maj, så därför är det hög tid att gå och sova nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar