måndag 6 maj 2013

Bilar i mitt liv


Det är sådana här bilder som får en att känna sig en aning äldre........

Som nyfödd fick jag åka i en Morris, Pappa och mamma och fyra barn i en Morris!!!

Sedan blev det en Volvo PV, en vit. Jag kommer minsann ihåg hur det kändes att sitta i baksätet. Vi körde av vägen  med den  1966-67 och den stunden minns jag fortfarande i detalj.              
 Därefter köpte pappa en ljusgul Amazon. Ack ja....

Min och makens första bil var en liten blå Saab V4 som vi döpte till James, eftersom den hade registreringsnumret 007! I den lärde jag mig köra bil!
Snacka om nostalgi!
Idag har jag fått egoboosta, och det har varit riktigt angenämt!
Make och dotter väckte mig med sång, jos och paket klockan halvsju imorse. Strax därefter ringde dotter 2 från Australien och sjöng och pratade och sedan har det bara fortsatt dagen lång. Uppvaktningar av alla de slag och jag får lov att säga att det är riktigt angenämt att fylla år!!
Men när jag blickar tillbaka på bilarna i mitt liv, inser jag att jag verkligen blivit riktigt gammal!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar