söndag 19 maj 2013

Hon har blommor i sitt hår...

...eller i vart fall blomblad.
Idag skulle jag få låna en grovtvättstuga med torktumlare för att tvätta dotterns vita dunjacka. På väg dit snöade det av vita små blomblad från vårens träd och buskar som nu blommat färdigt. Hela håret blev fullt av vita prickar. Dom dansade så lustigt i vinden och följdes åt som i spiral uppåt och neråt. Det  var vackert.
Det är ännu blommande träd och idag såg jag häggen utslagen och den doftade starkt.
Jag fortsatte med blommor hela dagen. För tredje gången har jag slarvat bort mitt mobilfodral men eftersom jag gett mig den på att jag ska ha ett egenhändigt broderat, så var det bara att ta fram tyger och garn och sätta igång, för fjärde gången! Så här blev det den här gången, båda sidor ser likadana ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar