måndag 20 maj 2013

En vanlig måndag mellan hägg och syren

Tre och en halv skolvecka kvar av vårterminen!  Snart börjar betygsvåndan. Jag skjuter och skjuter på det. Visserligen saknar jag fortfarande en hel del betygsgrundande arbeten som ska in, i synnerhet från årskurs 8-eleverna. Men jag kunde börja kolla över sjuor och nior. Ändå drar jag mig.
Det är mycket annat som ska göras så här i slutet av terminen. Idag efter att eleverna gått hem gick jag t ex igenom alla symaskiner. Har beställt service och dom behöver veta om det är något speciellt som ska fixas där man behöver beställa hem reservdelar innan dom kommer över till skolan 2 dagar och går igenom och servar.
Solen har gassat mot skolsalen hela eftermiddagen och det hjälpte inte att ha fönstren öppna, idag var det väldigt varmt, nästan kvavt.
Nu ska jag lägga mig och läsa. Har hundra sidor kvar i en bok som är spännande, men som ska tillbaka till biblioteket i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar