torsdag 9 augusti 2012

Var glad och tacksam!

Igårkväll var jag ute och åt med min syster, på en väldigt trevlig nyöppnad restaurang vid namn Kadbano, man serverar persiska maträtter. Vi åt grillade lammracks och små oxfilebitar, grillade tomater och en god, fyllig tomatsås som man doppade nybakt tunnbröd i. Vi beställde in ett mycket gott sydafrikanskt rödvin till detta, och alldeles nyss var jag ut på Systembolagets hemsida och hittade detta vin i beställningssortimentet. Och nu har jag beställt fyra flaskor till min närmsta butik, kommer att få sms när dom anlänt. Det är ju fantastiskt vad smidigt det är med modern teknik!! Var på jobbet strax efter åtta i morse. Har fått ganska mycket gjort, i form av ganska tråkigt pappersarbete, men det måste ändå göras. Har även suttit en hel del i telefon för att söka rätt på en försvunnen beställning. Till slut dök den upp, och jag kunde cykla hem via Friskis&Svettis. Hade tänkt gå på ett pass, men det visade sej vara inställt. Det får bli en långpromenad efter maten istället. Det vore skönt att komma ut och "rensa huvudet" efter allt arbete vid datorn idag. Jag känner mej lite trött, och funderade över varför. Kom fram till att det delvis beror på allt gnäll på arbetsplatsen. Det är FEL på så mycket, och man mal på om detta till förbannelse. Inte alla, men en del kollegor. Det är fel på schemat, det är fel på datorer, det är fel på klass-sammansättningar, det är fel grejor på fel ställen. Den hemliga utflykten som jag ser fram emot imorgon, tycker många ligger på fel dag eller att den är för lång, och varför får man inte kompa bort den? Den nya kaffebryggaren gör sump i kaffet, och var det verkligen nödvändigt att kasta kaffemuggarna som stod i köket, dög inte dom. Listan kan göras hur lång som helst, och jag kom osökt att tänka på Peter Dalles replik till Lena Endré i filmen "Ogifta par", när hon skriker till honom -Hur vill du att jag ska vara då?, och han svarar; -Vad säjs om kåt, glad och tacksam. Nåja, jag kanske inte skulle säja åt mina kollegor att vara kåta, men lite glada och tacksamma kunde väl vara på sin plats!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar