onsdag 22 augusti 2012

Lång onsdag

I en klass 9 elever idag introducerade jag arbetsområde broderi och presenterade förslag på gamla bonader med olika ordspråk. Eleverna tände direkt och nästan alla började leta i egna samlingar av olika citat, ordspråk eller sångtextstrofer. På sina mobiler, på nätet och i egna dagböcker. Jag blev nästan förvånad att det togs emot så positivt, men naturligtvis blev jag glad! Det är ju lite gammeldags, men ingen tog det så, utan man planerade t om för var den egna bonaden skulle placeras där hemma. Efter alla lektioner idag hade vi utbildning i det nya frånvarosystemet Skola24 som vi ska lära oss. Efter det satt jag kvar för att skriva ett föräldramail. Sedan cyklade jag direkt ner på stan för en syjuntekickoff. Det var dock bara tre personer som dök upp, men trevligt hade vi och gott åt och drack vi! Cyklade hem i mörker utan framlyse, och det kändes inte så bra. Dags att höstrusta cykeln!! Alla låg och sov när jag kom hem, så idag har jag inte träffat familjen knappt något alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar