måndag 6 augusti 2012

Den kryper närmare; jobbstarten.....

Det är tid för gladiolus, lite av en favoritblomma. Så ståtlig och färggrann förgyller den verkligen tillvaron. Jag köpte med mej ett knippe starkt röda, på min väg hem från stan. Maken började jobba efter semestern idag. Min arbetsstart kryper också närmare, i övermorgon är det dags. Jag vet att ångest kanske är ett väl starkt ord, men något liknande känner jag alltid efter sommarledigheten. Jag drömmer mardrömmar om kaosartade klassrumssituationer, där jag står längst fram vid tavlan och försöker göra mej hörd, medan eleverna springer omkring, skrattar, pratar, kastar papperstussar och totalt ignorerar mej. Jag har (hitintills) aldrig upplevt något dylikt, och jag vet att det faktiskt är i klassrumssituationen jag trivs allra bästa på jobbet, men ändå dyker dessa drömmar upp inför varje höstterminsstart, och har så gjort i 13 år nu! Kanske beror det på att jag varit ledig för länge. Eller kan man verkligen bli det? Ledig för länge, menar jag?! Motståndet kommer sej nog mest av att det blir sådana otroliga kontraster. ON/OFF, liksom.... Men än har jag lite ledigt kvar, och jag går på linjen; UNNA MEJ!! Idag unnade jag mej en ansiktsbehandling, en klippning hos frisören och ett par nya skor på rea! Jag går regelbundet på ansiktsbehandlingar på Cura här i Uppsala, har mycket stort förtroende för Benita Norman som arbetar där. Hon ser verkligen till HELA människan och har lång erfarenhet av olika typer av behandlingar och olika fabrikat på produkter. När jag var yngre fick jag alltid fräknar i sommarsolen, det var rätt gulligt tyckte jag. Numera blir fräknarna dessvärre till pigmentsförändringar som bildar större brunfläckiga partier i ansikte och på hals, inte lika gulligt. Sedan ett par år tillbaka har jag behandlat ansiktet med NBE och fläckarna är så gott som borta. Det lilla som finns bleker jag efter sommaren med AHA-syror, och det var vad jag gjorde idag. Läs mer på www.curauppsala.se! Förutom att det ger gott resultat, så GÖR det gott i själen att ligga och bli ompysslad! Och nu unnar jag mej en bit choklad till kaffet ute på altanen! Innan dagen är slut har jag säkert kommit på något mer på "unna-mej-kontot"!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar