onsdag 15 augusti 2012

Tid...

Efter spinningpasset nu ikväll, träffade jag en bekant som stod som värdinna i receptionen på Friskis&Svettis. Hon står och hälsar välkommen, hjälper till med bokning, fyller på toapapper, visar till rätta osv. Hon anmälde sej förra terminen till detta uppdrag; "Jag fick så mycket tid över nu när barnen är stora, och jag har varken hus eller trädgård." Tid över...? Har svårt att se min egen "tid över"! Visserligen så erkänner jag att när barnen blev större så gjorde det en oerhörd skillnad, mot när Ingrid var nyfödd, Karin 2 år och pojkarna i skolåldern med massor av aktiviteter. Då ägnades all tid åt barnen. Numera kan man prioritera på ett helt annat sätt, men jag skulle ändå önska mej MER tid, för att hinna med allt jag skulle vilja göra. Vardagarna nu, när jobbet dragit igång fylls med jobbet och allt vad det innebär. Så prioriterar jag träningen, men sedan blir det bara äta och sova kvar, och så börjar det om nästa dag igen. Jag vill ha mer tid för skapande, för utevistelse, för umgänge, för teater, bio och konserter, för resor, för kurser, för skrivande, för bakning och matlagning, för läsning, för yoga, för att bara vara......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar