onsdag 8 augusti 2012

Första arbetsdagen

Jag är rätt förbannad! Innan vi gick på sommarledighet, bestämdes att vi tre som gått web-kursen skulle träffas första arbetsdagen kl 09.00 och jobba med hemsidan. Jag erbjöd mej att ta med lunch, och det tyckte de andra två var jättebra! Idag gick jag alltså upp extra tidigt och gjorde iordning en Tonfisksallad, tog med öl och ost i en kylväska samt bröd och kakor till kaffet i en korg. Väl på plats i skolan var det -som alltid vid läsårsstart- ganska rörigt. Man håller på att bygga om lokaler och flytta runt med klassrumsbyten. Sen ska det hälsas och minglas innan själva arbetet kommer igång. Då visade det sej att den ena av personerna glömt bort vårt möte och hade lovat sej till en annan skola för lunchkryssning, och den andre personen kom inte alls och inte hade han meddelat sej. Då var Barbro INTE på bra humör!! Jag gick och gjorde iordning min sal, vilket innebar en hel del flyttning av möbler, eftersom jag fått golven bonade i sommar. Sen bjöd jag in hemkunskapslärarna på lunch, och vi hade en ganska trevlig matrast, så då blev jag på lite bättre humör. Sedan ägnade jag eftermiddagen åt något betydligt roligare; Jag sydde en vinpåse, till en kollega som fyllt 50 i sommar, och som vi ska uppvakta på fredag. Jag ska cykla och köpa en flaska champagne att stoppa i påsen nu innan jag ska träffa min syster. Vi ska ut och äta tillsammans ikväll! Trots mitt stjärntecken Oxen, har jag med åren blivit mindre och mindre långsint!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar