fredag 3 augusti 2012

BF! (=barnfritt)


Igår när vi var och handlade insåg jag att vi behövde nya kassar att packa matvaror i. Det var längesedan jag slutade köpa plast- eller papperskassar i butiken. Maken jobbade på folktandvården för länge sedan och vi har haft kvar gamla kassar med deras reklamtryck på, men nu är dom både trasiga och fläckiga, så jag satte mej och tillverkade nya kassar idag.  Invigde en av dom när jag fick cykla till Ica Väst för att köpa böckling, som jag glömde igår!
Annars har jag nyss åkt på storförlust i Alfapet mot maken! Vi satt ute på verandan och spelade efter middagen, fick samtidigt gratis musikunderhållning från någon konsert med Country-musik någonstansifrån. Studenterna verkar också vara tillbaks i stan, för det var ett lite halvhjärtat försök till ångestskrik klockan 22 ikväll. Sommaren börjar gå mot sitt slut!
Alla våra barn äter middag tillsammans hos äldste sonen ikväll. Det känns mysigt att dom umgås utan sina gamla mossiga föräldrar ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar