fredag 17 augusti 2012

Kontrasternas dag!

Strax efter midnatt nu, så egentligen fredag, men jag är nyss hemkommen. Dagen startade med massor av kramar och kära återseenden av mina elever. Vi hade aktiviteter fram till klockan halvett, sedan var det att ställa om och bege sej med kollegorna till Vårdsätra för begravning. Min första borgerliga. Det var mycket stämningsfullt och fint. Vi var utomhus med ett tält-tak som skydd och utsikt rakt ned mot den alldeles blanka, stilla Vårdsätraviken. Vacker musik och upplästa dikter. En mycket personlig och fin akt, men mycket sorg, saknad och tårar. Hann precis hem och byta skor innan jag skulle med buss ut till Bälinge, där gamla arbetskamrater från dagbarnvårdartiden fixat en träff med mat och vin. Kära återseenden här också, mycket skratt och trevlig samvaro. Även djupa samtal om livet och hur olika det kan drabba oss människor. Nu sitter jag här med en kopp te och måste varva ner lite och smälta dagens alla intryck, innan jag ska försöka sova för en ny arbetsdag om några timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar