söndag 19 augusti 2012

Kropp och själ i ljuv förening!!

Så viktig är du; att utan dig finns ingen glädje, och med dig finns inga gränser för glädjen! Ett tema som handlar om livet självt. Ett tema som handlar om djupandning och magkänsla. Som handlar om att koppla bort huvudet och tankarna, men koppla på själen och varandet i nuet! Som handlar om sökandet efter villkorslös kärlek. Jag har idag varit på en föreläsning ute i det fria, tillsammans med ca 50 andra människor (mest kvinnor), och grundarna av företaget Allenergi. Jag är glad att jag bilade ensam, så att jag kunde smälta alla intryck efteråt! Vi höll till utanför Östhammar i norra Uppland. Jag åkte dit mitt på dagen idag, efter att ha satt en lammgryta på långkok, gjort svartvinbärssylt samt varit på ett gympapass! Någon gång, ska jag anmäla mig till en kurshelg härute, men jag måste först landa i intrycken från idag. Köpte en bok som heter "Ögonblick", som jag ska beta igenom i maklig takt. Jag har ju alltid jobbat med affirmationer, och enligt föreläsarna idag, så är det en helt ok början, men så småningom, ska själva känslan ta över och leda en rätt, till det som är menat! Låter det som flum??!! Jag är mycket nöjd med min dag och känner mig, just nu, stark och trygg i nuet! Dessutom, fick jag under förmiddagen, ta emot ett förtroende från en av mig mycket närstående person! Det gav mig ett inre leende som värmer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar