söndag 26 augusti 2012

Host, host......

Imorse tog jag tempen och såg att jag var feberfri! Bra, tänkte jag, nu är jag frisk! Gick upp och satte på en tvättmaskin och satte deg till glutenfria piroger, glutenfritt matbröd samt bullar! Regnet vräkte ner ute, så det skulle bli en bra bakdag! -Ska du inte ta det lite lugnt, undrade maken försiktigt. -Jag ska bara baka lite, son Johan kommer hem på lunch och jag har lovat honom bröd!Det är inte så ansträngande!! Två timmar senare, var jag däckad..... Huvudet sprängvärkte, jag frös och svettades om vartannat och jag hostade så jag nästan kräktes. När vi fikat och sonen gått hem, var det bara att krypa ner i sängen och sova bort hela eftermiddagen, fullt påklädd och med dubbla filtar, eftersom jag frös så jag hoppade i sängen. Och jag som trodde att jag var immun mot förkylning!! Har klarat mej i flera år nu, fast andra i familjen varit dåliga. Har just varit uppe och stoppat i mej lite varm löksoppa som maken lagat, nu ska jag sova, sova! Behöver verkligen vara på jobbet imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar