onsdag 1 augusti 2012

Dags för Augusti

Ny månad och dags att byta sängkläder. Ägnade förmiddagen åt att tvätta sängkläder, vädra täcken och bädda rent. Tur att vi har tak över verandan där jag har tvättlinorna hänger, för regnskurarna avlöste varandra, men jag kunde ändå få hyfsat torrt, tack vare att det blåste bra.
Vid lunch gick jag på ett spinningpass på Friskis & Svettis och efter dusch och fika grottade jag ner mej vid symaskinen och lyssnade på Sommar i P1. Man stöter på så bra ideér på olika ställen, och detta var jag bara tvungen att prova, tyckte att det var en så  gullig modell av grytlappar. Och när jag ändå höll på gjorde jag två par. Garanterat kalorifria smultronmuffins!

Nu ska jag laga köttfärssås och spagetti och hoppas få duka till maken också, som strax borde komma hem från sin lilla golftripp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar