måndag 13 augusti 2012

Framtid blir inte, den skapar vi tillsammans!

Så löd ledordet för dagens föreläsare Lars Gustavsson. Han var på skolan för 2 år sedan och föreläste, jag hade t om anteckningarna kvar, men ett väldigt vagt minne av vad han pratade om, annat än han var behaglig att lyssna till. (Efter 13 år i skolans värld, har det varit en hel del föreläsningar)! Idag var det om hur vi tillsammans ska få ett bra arbetsklimat som för alla våra elever mot att nå sina mål. (Nytt??) Han ska coacha oss under detta läsår, med start idag! Jo, han var bra att lyssna till, även idag. Men jag blir så otroligt trött av att sitta en hel dag och lyssna. Även om han gav oss en del frågor och uppgiter emellanåt. Visserligen pratade han bara efter lunch, men hela förmiddagen hade vi APT, dvs arbetsplatsträff, med en massa information från rektor och biträdande rektor. När jag kom hem bytte jag direkt om och for på ett svettigt gympapass-var bara tvungen att få röra på mej!! Efter dusch slog jag på datorn och kollade lediga jobb..... Och nu ska jag göra lite varma mackor tills äldsta dottern kommer hem från jobbet och maken från Siriusmatchen. Sedan måste jag sätta mej och läsa igenom Skolverkets skrift om "Utvecklingssamtalet och den skriftliga individuella utvecklingsplanen", inför morgondagens föreläsning! Kanske gör det att jag somnar snabbt ikväll!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar