tisdag 16 mars 2021

Stressed spelled backwards is desserts......

 Jag är inte den som stressar upp mig särskilt lätt på jobbet. Det finns stunder vid betygssättning då jag kan känna press, men annars så är jag ganska bra på att fördela arbetet, beta av en sak i taget och se till att inte ta med jobbet hem. Jag har blivit bättre på det genom åren också, lärt mig vad som är viktigt och vad som kan vänta. 

Sen finns det en annan typ av stress, t ex kommer det stunder av oro kring privatlivet och familjen, som jag ältar mer eller mindre medvetet, ofta på nätterna. Det har varit en sån period ett tag nu. Det i sin tur gör att jag får för lite sömn och blir trött vilket bidrar till att kroppen reagerar med herpes. Klockrent!

Vilken tur att det är tisdag idag så att jag kunde göra iordning extra stora semlor med extra mycket fyllning och vispgrädde!


Och nu har vi suttit och betat av två delar av Viaplay-serien "Älska Mig",  och då fick jag lite perspektiv på mina egna problem......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar