måndag 8 mars 2021

Skendräktig.....


Internationella kvinnodagen idag, och vad passar bättre än att hylla kvinnan i huset. Superkvinnan i huset! Hon med mage som en sprickfärdig ballong, men som ändå skuttar fram och tillbaka till förskolan med trilskande barn. Hon som jobbar heltid och maskerar lister till dom som målar väggar i nya radhuset.

I natt när jag var på toaletten strax före kl 04.00, så fick jag för mig att jag hörde någon gå och vanka på mellanvåningen. Jag tänkte att nu kommer dom snart att ropa att dom är påväg till bb. Så jag låg på helspänn och lyssnade. Hörde klockan slå både fyra, fem och halvsex, men sen somnade jag in en halvtimme innan maken gick upp och barnen började klampa i trappan. Idiotiskt av mig!
Men så är jag nästan skendräktig! Jag fejkar sammandragningar och mjölkstinna bröst, trots att mina hänger som små platta taxöron. Men när jag ser den där magen så förflyttas jag tillbaka till mina egna förlossningar, det bara är så.
Håller ändå tummarna för att bebisen behagar stanna inne till angivet datum 24 mars, så att familjen hinner ställa iordning och flytta in i sitt lilla radhus.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar