onsdag 17 mars 2021

Vem kommer ge upp och vem kommer att vinna??


Den här energi-injektionen köpte jag, till en kollega som behöver lite tröst, idag. Dubbla tulpaner och ranunkel i starkt orange och så lite ogräs däremellan, som floristen sa. Eller hon berättade vad det hette, men jag kommer bara ihåg att hon sa det var ett ogräs!

För övrigt är det krig!
Jag berättade ju om skat-boet som vi plockade ner i söndags förmiddag.
I måndags-morse så hade skatparet påbörjat ett nytt bygge i samma träd. Högre upp den här gången. Jag sprang ut med jämna mellanrum och skrämde bord dom. Bara jag öppnade altan-dörren så flög dom iväg. Eller att jag öppnade badrumsfönstret och klappade i händerna. Men boet växte.
Idag slutade maken lite tidigare och plockade fram stegen och gick upp med kratta och såg. Det här boet var besvärligare, det var större, tätare och dessutom ihopfogat med lera. Maken sågade ner ena grenen som det vilade emot, och pillade bort alla grenar.
Nu återstår det att se om paret påbörjar ett nytt bygge i gryningstimmarna i morgon.
För nu är det krig!
Det var en jättestor fågelskit på altangolvet och jag förmodar att det är skatornas sätt att hämnas.
Vi får väl se vem som ger upp först och vem som vinner!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar