torsdag 4 mars 2021

Låt mig se medvinden i mitt liv varje dag!

 Sätta ord på känslor, på livet självt, det är inte helt lätt och absolut inte alla förunnat. Jag gör mina små taffliga försök, eftersom jag tycker om att skriva, men det är sällan jag blir riktigt nöjd och känner att det blir som jag önskar. Det är svårt. Men så länge det är roligt så fortsätter jag, det har liksom blivit som ett behov. En stilla stund av reflektion för mig själv på kvällen.

Sen finns det andra som gör det perfekt. Jag citerar ju då och då från Fröken Frida från Instagram och från Sofia Sievertsdotter som skrivit så många bra och läsvärda böcker. Bl a "Ord för dagen 365" med en sida med tänkvärda stycken för hela året, att ta fram och läsa varje dag och många år.

Häromdagen stod det så bra, så här kommer ett citat;

Idag fyller resten av våra liv år. Låt oss fundera på om det vi planerar att göra gynnar den vi vill vara om tio år. Om ett svagt beteende upprepas, får vi en svag framtid. Lycka föds när karaktär byggs. Små muskulösa och innerliga kliv bygger en vacker morgondag. Låt oss undvika att lägga näsan i blöt på fel ställen och istället fokusera på vår viktigaste uppgift. Allt har en prislapp. Är vi beredda att betala för det som vi värderar högst? Låt oss arbeta hårt för det som förtjänar hårt arbete, stärka vår karaktär och bli till förebilder för oss själva.

Låt mig se medvinden i mitt liv idag. Ge mig luft under vingarna. Gör mig handlingskraftig när åtgärder behövs men påminn mig också om att vila när ett arbete är slutfört. Låt mig träda i karaktär.

Imorgon är det fredag och förhoppningsvis kommer äldsta dottern hem över helgen medan hennes blivande make är på Gotland för en militärövning. Om så blir fallet, så tänker jag vänta med skrivandet här till på söndag, vill ha full fokus på det besöket och dessutom blir det en hel del barnpassande eftersom de inneboende föräldrarna ska spackla och måla väggar och lister i sitt nya radhus.  Dom behöver få iordning så att dom kan flytta in, innan bebisen kommer.

Önskar dom all medvind dom kan få!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar