onsdag 10 mars 2021

Första sprutan!

 Somna-varning ikväll när jag sitter och skriver!! 

Ändå har jag redan somnat till i eftermiddag. Jag hade skyndat hem efter lektionerna för att brygga kaffe o sätta mig ner framför datorn och Teams-möte. Eftersom redan son, sonhustru och dotter satt i varsitt rum och jobbade hemifrån, framför datorn, så smög jag mig upp i vårt sovrum med en kopp kaffe. Jag kröp upp i sängen och slog på datorn. Sen började vår rektor mala på om "Hot- och våld", löneöversyn och 2-metersregeln. Där någonstans försvann min medvetenhet och jag nickade till. Vaknade, lite skamset, när rektorn avslutade arbetsplatsinformationen genom att nämna att alla powerpoints-presentationer skulle läggas ut i respektive kanal.

Sen kom barn-barnen hem från förskolan och då blev det livat.  Inga problem att hålla sig vaken....

Maken fick sin första vaccinspruta idag. Dom varnade för feber och öm arm som biverkning, men än så länge mår han bra, bara lite stel vid vaccin-stället. Om tre veckor ska han få den andra sprutan.


Jag undrar när en annan kommer att bli vaccinerad. Men nu slutar jag undra över något alls för att ägna mig åt att sova! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar