tisdag 9 mars 2021

Nya vantar och skaparlust som pockar på


Under sportlovet grävde jag fram lite gammalt garn ur gömmorna och stickade mig ett par nya vantar med en virkad ros på. Igår var dom färdigvalkade och jag trädde i snodd och gjorde en liten rosett i sidan. Först trodde jag inte att dom skulle komma till användning förrän nästa vintersäsong, men nu har ju  kylan återvänt så idag var det premiär. Mjuka, sköna och lagom varma så här på vårvintern.
Nu är jag utan handarbete igen, men planering av roliga arbeten att ta itu med är i full gång. Och jag har många idéer att förverkliga.
Fick idag höra om en bekant som gått i pension och som tycker det är så tråkigt. Det tycker jag är så sorgligt. Tror aldrig någonsin att jag kommer att känna så, för det finns ju så otroligt mycket roligt att hålla på med. Nya saker att testa och gamla att utveckla. 
Just nu är det bara tid som fattas.
Eller det var ju inte riktigt sant, just nu är det mest plats att vara på som fattas. Men snart så hoppas jag få tillbaka mitt syrum och då flyttar jag nog dit!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar