lördag 30 juni 2018

Sista Juni!


Före.


Efter.

Idag fortsatte festförberedelserna! Klädde två små barnpallar med skumgummi och tyg, kantat med spets. Visst hade jag även kunnat  måla om benen, men lite patina måste få finnas kvar. Dom här stolarna har ändå 23 år på nacken! Inköpta på Ikea.
Nyinköpt på Ikea är tre barnstolar och ett runt barnbord i plast. När äldsta barnbarnen kom på blixtvisit idag, såg dom direkt stolarna som stod i hallen. -Såna har vi på förskolan likadana! 
Så hjälpte dom mig att montera ben på bordet, och nu står hela möblemanget i hallen. Maken mumlade något om;- Var ska vi ha det där sen då?
Men jag valde att inte låtsas om hans fråga!

Jag cyklade även till Himla outlets rea idag, och köpte in löpare i linne-tyg och en massa värmeljusbehållare.

Maken och äldste sonen spelade golf tillsammans på förmiddagen, medan jag var på gympa och sedan på Himla. Tillsammans åt vi sedan getosttoast till lunch.

Kvällen avslutades med kortspel tillsammans med yngsta dottern och pojkvännen. Jag hann även med att baka en tårtbotten till en glutenfri chokladtryffeltårta.

Imorgon när vi vaknar så är det JULI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar