onsdag 20 juni 2018

En doft av lind


Brevbäraren lämnade idag ett ljusrosa kuvert med handskriven text. Jag blev extremt förväntansfull. Kanske en inbjudan till något riktigt trevligt?
Tog med den till lunchbordet och sprättade upp med stigande spänning.
Ända till jag drog upp ett dataskrivet papper från en frisör jag tidigare gått till. Extraerbjudande på att färga slingor, och ändrade öppet-tider.
Vilken besvikelse! När man äntligen får ett handskrivet kuvert så är det bara reklam.
Men lunchen var god och solen sken. Och jag hade ägnat förmiddagen åt att plantera alla sommarplantor jag hann köpa i går eftermiddag.

Och linden blommar redan! Jag överraskades av den ljuvligaste doft när jag tog morgonens stavgångspromenad runt Berthåga kyrkogård, där 4-5 lindar översållade av blommor, står på rad. Allt blommar extremt tidigt i år.

Jag tar nog samma promenadrunda i morgon bitti, för av lindblomsdoft kan jag inte få nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar