söndag 17 juni 2018

Vildblommans dag


Jag visste det inte när jag vaknade i morse, men hörde på radion senare idag, att det är Vildblommans dag, idag! Och på dagens hundpromenad fick jag njuta av Blåklockor. Massor av vackra blåklockor i markerna runt Kung Björns Hög. En blomma som jag förknippar med andra hälften av Juli, men som alltså i år blommar en vecka före midsommar. Det är bara att acceptera och njuta, medan tid är!

Njuta gjorde jag även av dagens massage. Jag hade bokat Lomi-Lomi-massage på Krusenbergs herrgård/spa.

När jag sen kom därifrån, så hade yngsta dottern och pojkvännen kommit hem från Grekland. Maken hade återvänt från sin segling i vatten runt Åland.

Nu har vi grillat kycklingspett och ätit med heta nudlar och tillbehör, ordningen är återställd, huset är fullt.

Och två arbetsdagar kvar innan sommarledigheten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar