måndag 18 juni 2018

Snart dags att fylla på med oxytocin!

Oxytocin, kroppens eget "lugn- och ro-hormon", pratade min massör igår om. Fick en rejäl dos i 65 minuter när varje liten muskel i kroppen fick sig en genomkörare.
Fr om i övermorgon ska jag boosta mig -på ett annat sätt- med detta hormon varje dag, ända till den 13 augusti.
I morgon ska jag förbereda lite, genom att låna på mig böcker som räcker hela sommaren.
På onsdag morgon när jag vaknar, ska jag först stavgå en runda i Hågadalen. Hemma rullar jag ut yogamattan och kör ett 20-minutersprogram. Sen sätter jag ett ägg på kokning och går och tar en dusch. Jag häller upp lite yoghurt eller fil och jag äter frukost och läser tidningen. Sen tar jag fram ett broderi eller en stickning, brygger mig en kopp kaffe och sitter kvar vid frukostbordet, minst en timme.
DET kallar jag oxytocinboost! Ingen stress och inga måsten, bara lugn och ro.


Kan bara drömma om och önska, att jag hade en liten badsjö, likt denna, att få promenera till och ta ett morgondopp....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar