tisdag 19 juni 2018

54 dagar framöver

54 dagar ligger framför mig som oskrivna blad!
Idag gick jag på sommarledigt, och det känns alldeles, alldeles underbart!!
Nu ska jag lägga undan alla tankar på matriser, bedömningar, arbetsplaner och elevhälsovård. Jag ska bara njuta och ta hand om mig själv och de mina.
Började faktiskt redan idag! Hade bilen med till jobbet för att köra en trasig symaskin till verkstan. När jag lämnat in symaskinen så fick jag se att det var skorea i en butik som låg på samma torg som verkstan. Jag gick in och plockade ner fem-sex par som jag alla tyckte var snygga. Sen föll det sig inte bättre än att samtliga par också var väldigt sköna, så hur skulle jag kunna välja??
Det gjorde jag inte heller. Jag tog alla fem par!
Med tanke på att tre par av mina gamla skor är slitna på gränsen till trasiga, så tycker jag att jag gjorde ett riktigt kap! Och det var väl lite att ta hand om mig själv?!!
Det blev även ett glas rosé till middagen
Jag ska vårda mina dagar ömt och kärleksfullt och njuta som om varje dag är en fin och vacker gåva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar