fredag 8 juni 2018

Samtal i sena sommakvällen...


Sista hundpromenaden för dagen.
Strosade förbi kolonilotterna och råkade på ett par grannar som jag språkade med en stund. Vidare förbi fågeldammarna där jag tog det här fotot och lade ut på snapchat. Vände mig om för jag hörde steg och fick se en kvinna komma emot mig med bestämda, snabba steg. När hon kom närmare såg jag att det var ännu en granne. Hon var arg. Hade blivit arg på sin man och behövde gå ut och få luft.
Vi tog sällskap, tempot lugnade ner sig, rösten mjuknade och vi pratade om ditt och datt. Promenaden blev längre än jag tänkt från början, men vovven protesterade inte, och det var trevligt med pratsällskap. Tillslut ringde hennes make och undrade vart hon tagit vägen.
Min make undrade inte. Han hade släckt och somnat.
Jag ska också göra mig i ordning för sängen, rena, nymanglade lakan i kväll, så jag ser fram emot det!
I morgon förmiddag kommer barnbarn för att stanna över helgen, så jag återkommer på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar