fredag 29 juni 2018

It´s a new day-It´s a new life



På yogapasset i morse spelade ledaren den här låten; Feeling Good. Mina tankar (som egentligen borde stannat vid mig själv, min andning och min ställning) gick genast till Mark Levengoods sommarprat i går när han avslutade sitt program med en hälsning till en av de personer som misshandlat honom brutalt i Mora för några år sedan. Han har avtjänat sitt straff, men enligt en vän-som kommit fram till Mark under en promenad i Stockholm nyligen, så lever han ett miserabelt liv. Och då sa Mark; Om du lyssnar nu så tänk på att I morgon kommer en ny dag.

Vi har alla möjlighet att börja om, få en ny chans, för det kommer alltid nya dagar. Vi måste bara lära oss att ta vara på dom!
Dagens sommarpratare Anna Serner, svenska filminstitutets VD, berörde självmord i sitt prat. Jag har kommit nära det under detta läsår genom en elev som haft det oerhört svårt, men jag hoppas att även för henne-det ska komma en ny dag och ett gott liv.

En ny dag blir det för maken imorgon, hans allra första semesterdag. Den här veckan har varit tuff för honom, han har jobbat oerhört intensivt. Också lite känslosamt, eftersom en av hans tandsköterskor, som följt honom genom hela hans arbetskarriär, nu går i pension.

Och en ny dag kommer även för mig! Även om jag tagit tillvara denna dag också! Jag har sett till ha pengar på kreditkortet så jag fick hem varorna från systembolaget. Jag har gjort en rejäl insats i trädgården. Jag åt lunch: Fisksoppa. Jag tog hand om en jättehög med strykning och lagning. Jag satt och läste bok och drack kaffe med rabarberpaj ute på altanen. Jag gick på ett skivstångspass. Jag tog ett långt, skönt varmbad, la en ansiktsmask och sippade på ett glas vin. Och nu ska jag duka upp räkor och vitt vin tills maken kommer upp från sitt varmbad.



And I´m feeling good!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar