måndag 11 juni 2018

Denna dagen, ett liv.




Idag avslutade jag min 14-dagars detox. Det har gått över förväntan bra den här gången. Lite huvudvärk bara första dagen. Jag var orolig för att värmen och skolstressen så här i läsårs-slutet, skulle göra det jobbigare, men det har gått jättebra. Tänker att det kanske är bra att detoxa när det är sommarvarmt ute. Då blir jag automatiskt törstig och har lättare för att dricka mycket, och samtidigt fryser jag inte lika lätt.

Första klunken kaffe idag smakade dock ljuvligt. Hade stressat som en tok på morgonen med att få allt klart till klassen skulle komma hem, det regnade nämligen ordentligt vid 8-8.30 och jag funderade på att ställa in och istället ta allt till skolan, så jag började packa allt i olika kassar, men så sken det upp lika snabbt och jag packade upp igen.
Förmiddagen blev väldigt lyckad, alla 24 elever var med, tillika en kollega och en mamma, dom lotsades hit med hjälp av en tipspromenad som jag satt upp från skolan och till hemmet. Här spelades det volley-boll, klinkades piano och gitarr, spelades kort, togs snapchats, pratades, skrattades och fikades. Och så lilla vovven som skällde som en galning och högg efter alla som försökte klappa henne. En elev somnade i soffan. Henne väckte jag och skjutsade till sjukhuset där hon hade en tid för provtagning. Själv fortsatte jag till frissan där jag bokat tid för färg och klipp.

På eftermiddagen blev det lite att ordna för kollegor som ska gå i pension och avtackas. Imorgon är det avslutning. Sen följer fem dagar med arbete och sen, sen är det min tur att gå på ledighet!!

Och kanske blir det då istället då här;




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar