tisdag 26 juni 2018

Jag njuter av den vällust jag kan få-nu lever jag igen!

Med den textstrofen klingande i öronen cyklade jag från ett välfyllt Parksnäckan, genom en sommarkvällsaktiv Stadspark. Klockan var strax före kl 22 men fortfarande folk på picknickfiltar eller spelandes kubb på gräsmattorna. Underbara sommarkvällar!
Hade fått biljett till konserten med Adolphson och Falk, av en god vän. Maken och jag skulle gå, han har varit två dagar i Sandhamn och skulle ta tåg från Stockholms central och komma direkt, så jag hade med lite matsäck till honom. Dock blev det tågkrångel, så han kom inte alls, men jag fick sitta tillsammans med min vän och hennes väninna, så det blev ändå en trevlig kväll med skön musik. Även om jag måste erkänna att jag först trott att det var Hansson the Wolf united jag skulle se......


Dagens lunch blev en svamppasta, blandat Karl Johan och Kantareller fräst med lite gul lök och spenat, en skvätt vitt vin, lika mycket grädde och så västerbottenost och kryddat med timjan.
Det var riktigt gott!

Måste dock erkänna att det är lättare och roligare att laga till lunch när vi är fler som äter. I kväll drog dottern och lilla vovven ner till Östergötland och blir borta resten av veckan, maken jobbar fortfarande så nu blir det en utmaning för mig att hålla mina goda luncher vid liv!

Men med tanke på att det inom ett drygt dygn är fullmåne, och just Juni-månen sägs ha effekten att man tar ansvar för händelser och beslut man fattat, så borde det gå bra!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar