onsdag 26 augusti 2015

Trevliga händelser att se fram emot!

Hurra, hurra! Nu har jag bokat flygbiljetter till London. I oktober ska kursdeltagarna på Västerbergs folkhögskola åka dit på en stor mässa. Vi har t om fått stipendiepengar, som täcker i alla fall en del av rese-, hotell- och inträdeskostnader. Två dagar är det kurs, sedan tänker jag stanna över helgen och hinna göra lite annat på egen hand. Det är ju inte varje dag man åker till London precis. Trevligt att kunna se fram emot!

Jag har också mailat iväg inbjudan till mina textillärar-kursare. Vi skulle haft en träff hos mig i våras, men eftersom vi hade en familj inneboende här, så blev jag tvungen att ställa in. Nu ska det i alla fall bli av. Så där är en annan trevlig händelse att se fram emot

Kom hem ganska sent ikväll, eftersom vi hade föräldramöte i skolan. Maken kom också sent, från tandläkarhögskolan i Huddinge, där han varit på föreläsning. Dottern hade fixat varma mackor och så fick vi en trivsam stund tillsammans vid köksbordet jag, maken, dottern och pojkvännen. Det är nästan så jag börjar undra om han flyttat hit, den sistnämnde. Tandborsten står i badrummet och fotbollskanalerna är ofta på nuförtiden.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar