lördag 15 augusti 2015

Fundering på kvällskvisten

 
Inte blev det många svarta vinbär i år, men lagom många för Eric att plocka och stoppa i munnen!
 
 
När min äldste son var 14 år och ville vara borta hos kompisar till sent på kvällar/nätter hade jag fyllt 40. Självklart tog jag bilen och kom och hämtade honom, men jag minns att jag vid ett tillfälle tänkte; Herregud, hur ska jag orka hålla på och hämta mina barn så många år framåt?
Den yngsta var då bara 5 år, men snart skulle hon också börja hämtas på nätterna och jag skulle vara betydligt äldre!
 
Nu sitter jag ensam vid köksbordet och tittar på klockan. 23.00. Började morgonen med att städa huset och från klockan 11 har jag varit med mitt barnbarn. Kl 17.30 kom även hans lillasyster som vi skulle passa för först gången. En 1 1/2-åring och en 3-månaders, det är full rulle kan man säga. Nu sover både barn och make men jag har lovat hämta son och sonhustru på en bröllopsfest, och samtidigt ta med minstingen.
 
Är det den här hämtningen som tar vid nu??
Tidsperspektivet är hisnande!
Undrar hur gammal jag är när yngsta dottern är i samma sits som denna son?
Har jag ens något körkort kvar då.....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar