fredag 21 augusti 2015

En ny last!

Den här veckan har jag utvecklat ett nytt beroende!!
Det har varit högsommarvärme, skol-lokalerna har varit kvava, syrefattiga och olidligt varma, så huvudvärken har kommit smygandes på eftermiddagarna, trots mycket vatten-drickande!
Det var i tisdags eftermiddag som jag plötsligt fick ett sug efter is-kaffe, när jag cyklade hem från jobbet.
Sedan dess är jag fast!
I eftermiddags vet jag inte hur mycket jag stjälpte i mig, säkert 7-8 dl!!
Och det är suveränt i värmen. Upp-piggande och törst-släckande!

Jag är SÅ tacksam för värmen och solen! Nu är de vattentäta säckarna packade och väcknings-alarmet ringer 06.00 imorgon bitti. Då ska kylväskor packas med mat och dryck och kajaker lastas på bilen.
Äntligen ska jag få komma ut och paddla!
Återkommer med rapport på söndag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar