onsdag 19 augusti 2015

Gladiolus-tider


Det är tid för Gladiolus, denna vackra, ståtliga blomma! Köper en ny bukett varje vecka nu, den pryder sin plats i hallen. Ser ni vårt bröllopsfoto, kikar fram mellan blommorna!

Nu har dottern återvänt till Göteborg igen! Det blev ett kort besök den här gången, och nu vet vi inte när vi ses igen. Vi fick i alla fall en familjemiddag i måndags, en stund på badplatsen i går eftermiddag och så en fika och lite mys i trädgården i dag, efter jobbet.
Jag kramade hejdå här hemma, när resten av familjen åt  middag, för själv skulle jag äta på restaurang tillsammans med syjuntan. Vi hade vår traditionsenliga "kick-off", när vi bara träffas och äter, dricker och pratar och så bestämmer vi första höstträffen.
Kvällen var ljummen men ganska mörk kl 22 när jag cyklade hemåt. Liv och rörelse i staden, studenterna börjar återvända och det är inskrivnings- och nollnings-tider.
Sänder en tanke till dottern, som hade sökt psykologprogrammet här i Uppsala, men hamnade som 104 reserv. Nu blir hon kvar i Göteborg och ska till att söka nytt jobb. Kanske var det lika bra, eftersom hon inte alls vet vad hon egentligen vill göra. Jag hoppas hon finner sin väg, hon har så många goda egenskaper, så många möjligheter men lite dålig självkänsla. Den står i vägen för henne just nu, så hon blir blind och osäker, men jag hoppas att hon snart ska "öppna sina ögon" och finna sin rätta väg i livet.
Är det något man önskar sina barn, så är det att dom ska få må bra och leva fullt ut i ett lyckligt tillstånd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar