söndag 16 augusti 2015

Livskraft i vardagen

Så heter boken jag började läsa idag. Har fått den rekommenderad av yogavännerna på Slovakienresan, så jag beställde den från biblioteket. En av våra kursledare pratade mycket om Ayurveda och jag blev nyfiken på att veta mer.

 
I slutet av varje kapitel finns ett litet stycke med s k "coachtips".
Efter kapitel 1 stod;
- Vad tycker du är viktigast i ditt liv? Gör en prioritering
- Vad skapar sammanhang i ditt liv; Jobbet? Familjen? Vänner? Hälsa & Välbefinnande? Tid för reflektion? Pröva din tanke genom att ställa dig frågan vad som skulle hända om du förlorade något av det du svarade.
-Vad vill du ha mer av i ditt liv?
- Vad behöver du göra mindre av, eller helt enkelt ta bort ur ditt liv, om du ska få mer av det du svarade ovan?
-Slutligen; Hur villig är du att genomföra dessa förändringar?
 
Jag hade lätt att svara på dessa frågor. Ska bli spännande att följa fortsättningen!
 
Läste det kapitlet liggandes vid Wiks slott. Maken och jag tog en cykeltur dit idag när barnbarnet blivit hämtat. Fyra mil, tur och retur så det ömmar faktiskt lite i mina knän ikväll. Men det var helt ljuvligt skönt att cykla och sen få ta ett dopp och ligga och läsa och fika. Första gången på hela sommaren!!
Och efter den här sommarhelgen borde man vara laddad för en arbetsvecka fylld av livskraft i vardagen!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar