söndag 9 augusti 2015

Norge-så vackert att man inte tror det finns på riktigt!!

 
Har jag vistats i ett påhittat sagolandskap dessa fyra dagar?
Jag har visserligen varit här många gånger tidigare, men jag slås alltid av hur otroligt vackert det är. Finns det på riktigt??
Började vistelsen i den lilla stugan med egen strand, vid Trondheimsfjorden. Bad och färska räkor, kantarelljakt och prat långt in på natten vid augustimånens vackra sken.
 

                                       Hela himlen speglade sig i fjordens blanka vattenyta.
Resten av dagarna tillbringades i Levanger med bl a en fantastisk utflykt längs "Den gyldne omvei", Inderöy kommun i Nord-Tröndelag. Ett fantastiskt landskap där många entusiastiska och driftiga entreprenörer startat upp små gårdsbutiker.
Vi åt oss igenom hembakat bröd och ystade ostar, stoppade korvar och kokade marmelader. Vi nöp i de mjukaste fårskinn och handspunna garner.


 
Lunchstopp gjorde vi på Öyna. En restaurang med vidsträckt vy över landskapet, underbar champinjonsoppa (soppsuppe) och härlig interiör i det vackra huset med grästak!
 
Fylld av upplevelser och härlig samvaro med min bästa vän återvände jag ikväll till Sverige i sommarskrud. Är det nu sommaren tänker komma, lagom till arbetet startar imorgon??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar