tisdag 11 augusti 2015

Simma lugnt!



Han avslutade alltid sin läsning med det uttrycket, Jakob Uggla i Fablernas värld. Det fem minuter långa barnprogrammet som gick när jag var i 10-årsåldern.  Min mamma anammade också uttrycket, varje gång man skulle gå ut, ropade hon "simma lugnt", efter en.

Jag har faktiskt simmat i bassäng idag! Kom mig äntligen för att köpa kort. Tyvärr valde jag en dålig tid. Efter jobbet, fortfarande sommarlov, simskola och knökfullt med folk. En enda bana för snabbsimmare. Första 700 metrarna hade jag den tack och lov för mig själv, men sen kom det i fyra till, som inte var snabbsimmare. Ok, jag fick ju simma lugnt, men jag blir bara irriterad av det. Så vid 1000 meter gav jag upp, ändå nöjd över att ha kommit igång. Får välja en bättre tid nästa gång!

Uttrycket "simma lugnt" betyder ju att man ska tagga ner och ta det lugnt. Det har jag däremot inte gjort idag. Jag har varit supereffektiv och fått massor gjort!
-Ställt iordning klassrummet
-Förberett och kopierat papper till klassen inför skolstarten
-Pratat med nye rektorn om min fortbildning och nu fått klartecken att fortsätta i höst
-Som sagt; varit och simmat
-Veckohandlat mat
-Varpat, förskedat och fått hjälp av maken att dra på en väv
-Skurit till en tryckmall och gjort textiltryck på mitt nästa broderi-arbete
-Letat flyg och hotell till London

Och nu ska jag läsa ut min bok, den är så bra, måste veta hur den slutar innan jag somnar!

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar